MR.FOX'S SECRET STUDY - REVIEW

JUN 2017
24
MR.FOX'S SECRET STUDY - REVIEW

LJEPOTA JE U JEDNOSTAVNOSTI

Iako sam odigrao desetak escape room igara i u svakoj sam bio očaran nekim skrivenim detaljem, tajnim prolazom u drugu odaju, nekim 'wau' efektom i sl, u Mr. Fox's secret study igri sam, moram priznati, bio pomalo uskraćen za to. Medjutim, ova igra me je vrlo brzo oduševila i osvojila svojom jednostavnošću koja, uprkos tome sto ne krije nekakav spektakularni efekt, pruža onaj osjećaj čistog zadovoljstva koji svaki uspješan "room escaper" doživi nakon igre. Možda zato što se ova igra ranije zvala Back to school ili Library, a najviše zbog uređenja sobe, osjećaj nakon igre je bio kao da sam neko vrijeme boravio u uredu direktora stare školske biblioteke i da je isti taj lik (neizbježni Mr. Fox) neposredno prije mene boravio tu.

Priča za igru je takođe vrlo jednostavna. Vi ste odabranici Mr. Foxa, najvećeg i najmisterioznijeg tajnog agenta na svijetu, koji je baš za vas, tj njegov alfa-team, pripremio u svom uredu niz zagonetki i zadataka koje morate da riješite kako bi postali tajni agenti.

Mr Fox je najuspješniji u svom agentskom poslu zato što čita knjige i ono sto ćete po ulasku u igru prvo primjetiti su upravo knjige. Mnoštvo knjiga. I to ne bilo kakvih... najviše je klasika književnosti, sa tvrdim povezom, pomno biranih, onih zbog koje se samim činom skidanja s police i uzimanjem u ruku, pa čak i bez čitanja, knjiga dožvljava na jedinstven nacin. Ali tu ima i riječnika, enciklopedija, stručne literature... Mislim da sam u toku igre, barem na jedno pet minuta, ako ne i duže, zurio u police s knjigama i tražio neki naslov koji će me podsjetiti na ono vrijeme kad su knjige imale nemjerljivu vrijednost i bile jedini izvor znanja. Pronašao sam dvije, neću reci nazive istih, koje su me vratile u jedan dio moje prošlosti. Na žalost, današnje "milenijum" generacije jednostavno nemaju feeling za to, ali se iskreno nadam da će barem neki od njih ovdje dobiti tu potrebnu inspiraciju i zaljubiti se u knjige. Želio bih da baš moja djeca, kad ih dovedem ovdje sljedeći put sa njihovim društvom ili makar sa mnom-na jednom porodičnom druženju, upravo dožive tu magiju knjige.

Cijela soba je takođe izuzetno lijepo dekorisana, u retro stilu. Na sredini je veliki starinski pisaći sto sa mnoštvom ladica koje su zaključane, a na njemu se nalazi  pisaća mašina. Tu je i neizbježni globus koji moguće nagovještava da je jedan geografski pojam bitan, a i sam plafon je oslikan segmentom stare geografske karte svijeta. Na zidovima su slike, a u jednom uglu sobe je i poseban sto na kojem su iscrtana polja drevne igre dimenzija 8x8 . Kompletna dekoracije sobe je besprijekorna i vijerno prezentuje jedan trenutak iz ne tako daleke prošlosti sa primjesama tradicije. Mr Fox je zaista složena ličnost, mislim u sebi, zato je potreban dobro iskombinovan tim da se uhvati u koštac sa logikom postavljenih problema za čije je rješavanje potrebno barem elementarno znanje iz matematike, književnosti, likovne kulture, geografije, engleskog jezika, poznavanje pravila igre šaha i još naravno sve ostale potrebne vještine za jedan escape room, kao što su moc zapažanja, timski rad, logičko rasuđivanje i sl. A u svim tim elementima igre, secret study je zaista odličan.
Tok igre koji je besprijekoran i kako vrijeme odmiče postaje sve složenije i interesantnije, nekoliko neočekivanih zagonetki i iznenađenja, te sve ostalo čine ovu escape room igru mojim prvim izborom za one koji do sada nisu imali priliku da probaju ovakvu vrstu zabave, za školarce ili studente, porodice s djecom i sl.
Na kraju, da rezimiram u dvije rijeci: Jednostavno i lijepo. Upravo onako kao što u modernom vremenu jednostavno čitanje knjige može biti poseban i lijep doživljaj.

Emir,
Room Escape Games BiH